Logo
Company Logo

MISSIE

Onze missie is het verhogen van de impact waarmee interieurs bijdragen aan geluk, welzijn en verbinding.

VISIE OP LEREN

Effectief onderwijs vraagt om een omgeving die meebeweegt

Onderwijs staat nooit stil. Daarom ontwerpt BuroBas leeromgevingen die meebewegen met de praktijk. We creëren inspirerende plekken die nieuwsgierigheid stimuleren. Onze ruimten zijn flexibel in gebruik en eenvoudig aan te passen aan verschillende lesvormen.

Door te zorgen voor variatie in werkplekken, van instructieruimten tot samenwerk- en concentratieruimtes, sluiten ze optimaal aan op de onderwijsactiviteiten. Met duurzame materialen en toekomstbestendige keuzes bouwen we aan omgevingen die lang meegaan. En omdat gezond leren centraal staat, ontwerpen we gezonde ruimten met goede luchtkwaliteit, daglicht en comfort.

WAT VINDEN WIJ BELANGRIJK

Elkaar inspireren

Ruimte om samen te werken aan een project

Middelbaar en hoger beroepsonderwijs (MBO en HBO) zijn continu in beweging. Dat is logisch: deze vormen van onderwijs bereiden studenten voor op specifieke beroepspraktijken die zelf ook voortdurend veranderen. Een inspirerende leeromgeving sluit aan op deze dynamiek en stimuleert studenten om vanuit nieuwsgierigheid en betrokkenheid te leren. Een omgeving die de praktijk voelbaar maakt, prikkelt studenten en docenten om samen op ontdekking te gaan en actuele ontwikkelingen te vertalen naar betekenisvolle leersituaties. BuroBas zet zich in om omgevingen te ontwerpen die deze inspiratie voeden.

xx

Flexibele inrichting van leerplein Pabo-school de Kempel in Helmond

De beroepspraktijk verandert snel en vraagt om onderwijs dat daarop kan meebewegen. Flexibiliteit in de leeromgeving is daarbij essentieel. Curricula en didactische aanpakken veranderen steeds vaker door nieuwe inzichten, technologische innovaties en verschuivende beroepscompetenties. Een onderwijsomgeving die eenvoudig kan worden aangepast aan nieuwe werkvormen of programma’s, ondersteunt deze wendbaarheid. Flexibele ruimten maken het mogelijk om de inrichting aan te passen aan wisselende groepsgroottes, onderwijsactiviteiten en leerroutes.

xx

Ontspanning in de binnentuin van de Hogeschool Zeeland in Vlissingen

Waar men vroeger vooral dacht aan een klaslokaal met een docent centraal voor de groep, vraagt beroepsonderwijs tegenwoordig om een divers palet aan ruimten. Het traditionele lokaal veronderstelt dat kennisoverdracht van één richting komt: van docent naar student. De beroepspraktijk werkt anders. Daar is kennisontwikkeling een gezamenlijke activiteit, met verschillende rollen voor teamleden. Dat vraagt om variatie in onderwijsruimten, geschikt voor instructie, oefening, samenwerking én experiment. Een gevarieerde leeromgeving verhoogt het rendement doordat studenten steeds weer in de meest passende context kunnen leren. Daarnaast is ruimte voor ontspanning essentieel binnen een leeromgeving.

xx

Instructie-en presentatieruimte Bevolkingsonderzoek Nederland in Utrecht

Een toekomstbestendige leeromgeving is per definitie duurzaam. Dat geldt voor het gebruik van materialen en energie, maar ook voor de langere termijn inzetbaarheid van ruimten. Door duurzame keuzes te maken in ontwerp en inrichting, denk aan circulaire materialen, robuuste elementen en energiezuinige installaties, blijft de leeromgeving relevant en waardevast. Flexibele en adaptieve ontwerpen dragen daarbij bij aan een langere levensduur, omdat ze kunnen meebewegen met veranderende onderwijsbehoeften zonder grote verbouwingen.

Binnentuin

Het verblijven en het zicht op een groene omgeving in de Hogeschool Zeeland in Vlissingen

Tot slot speelt de fysieke en mentale gezondheid van studenten en docenten een steeds grotere rol. Een gezonde leeromgeving ondersteunt concentratie, welzijn en werkplezier. Denk aan goede luchtkwaliteit, voldoende daglicht, akoestisch comfort en ergonomische werkplekken. Maar gezondheid gaat ook over sociale veiligheid, ruimte voor ontmoeting en een omgeving die stress verlaagt. Door deze factoren integraal mee te nemen, ontstaat een leeromgeving waarin iedereen optimaal kan functioneren.